Es necesario revisar el proyecto de la línea 2 del tren eléctrico de Lima
DOI:
https://doi.org/10.31381/perfiles_ingenieria.v14i14.2368Abstract
En el artículo se revisa el caso del proyecto Línea 2 del Metro de Lima que, con una extensión de 35 km, conectará el distrito de Ate, en el Este de la ciudad, con el Callao, y que incluirá un ramal de 8 km a lo largo de la avenida Elmer Faucett para conectar dicha línea con el aeropuerto Jorge Chávez. El proyecto fue entregado en concesión al Consorcio Nuevo Metro de Lima, integrado por firmas peruana, española e italiana, en el año 2014. Comprometía una inversión total de $6,620 millones, incluido el cofinanciamiento del Estado por $3,695 millones.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
In the event that the manuscript is approved for its next publication, the authors retain the copyright and assign to the journal the right of publication, edition, reproduction, distribution, exhibition and communication in the country of origin, as well as in the abroad, through print and electronic media in different databases. Therefore, it is established that after the publication of the articles, the authors may make other types of independent or additional agreements for the non-exclusive dissemination of the version of the article published in this journal (publication in books or institutional repositories), provided that it is explicitly indicated that the work has been published for the first time in this journal.
To record this procedure, the author must complete the following forms: