EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY

Authors

  • Úrsula Romani Miranda Universidad Ricardo Palma
  • Jorge Rivera Muñoz Universidad Nacional Mayor de San Marcos

DOI:

https://doi.org/10.31381/scientia.v21i21.2791

Keywords:

Employability. Inverted Class. Metacafé Reader. Technology.

Abstract

This bibliographic review article consists of observing and describing the employability of teachers who apply the Metacafé Lector strategy, at Ricardo Palma University. Employability presents different indicators such as the update of the professional who must be at the forefront of the changes and evolution of the new generations and, who in his role of said process, must seek to solve academic weaknesses. Actually, it is about students sitting in a better learning environment - teaching thus complying with the competencies established in the syllables. And, all this is evident among the colleagues and authorities of the university. The general objective of the research is to interpret the employability of the teachers who apply the strategy in question.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Úrsula Romani Miranda, Universidad Ricardo Palma

Doctora en Educación y Magíster en Gestión y Administración de la  Educación por la UNFV. Maestranda en Integración e Innovación de las TIC en la PUCP. Licenciada y Bachiller en Educación por UNMSM. Diploma en
Políticas Públicas e Interculturalidad por la URP. Se ha desempeñado como docente en pre y posgrado en la UNMSM. Ha publicado libros y artículos en  su especialidad. Actualmente, se desempeña como docente en la URP.

Jorge Rivera Muñoz, Universidad Nacional Mayor de San Marcos

Doctor en Educación y Magíster en Educación con mención en Docencia en el Nivel Superior, Bachiller y Licenciado en Educación por la UNMSM, Doctorando en Administración por la Universidad de Celaya de México. Autor de libros de Ecología desarrollo humano y educación, Comportamiento humano y procesos mediadores, Neurociencia comportamiento humano y paradigma docente. Actualmente, se desempeña como docente en la
UNMSM.

Published

2020-02-02

How to Cite

Romani Miranda, Úrsula, & Rivera Muñoz, J. (2020). EMPLOYABILITY OF TEACHERS WHO APPLY THE METACAFÉ READER STRATEGY AT THE RICARDO PALMA UNIVERSITY. Scientia, 21(21), 247–253. https://doi.org/10.31381/scientia.v21i21.2791

Issue

Section

Apuntes de investigación