Hipermedia adaptativos Systems based learning environments adaptive hypermedia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31381/perfiles_ingenieria.v12i12.819

Keywords:

Hipertext, Hypermedia, adaptive systems, learning

Abstract

The Web is the largest platform for content that has reshaped our way of seeing. The exponential growth in the volume of information has resulted in an overwhelming environment that collapses creating we might call cognitive overload. This affects our learning systems. This paper aims to model adaptive hypermedia systems that have interfaces that suit the needs and preferences of users naturally. This will produce an improvement in the usability of computer applications, incorporating interfaces which adapt to the characteristics, user preferences and knowledge of both the application domain as computer.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Augusto Parcemón Cortez Vásquez, Universidad Ricardo Palma, Lima, Perú.

Facultad de Ingeniería, Universidad Ricardo Palma.

References

Aguilar, M. (2003). Hipertexto y aprendizaje en la educación superior. Insinuaciones metodológicas para el uso de Atlas TI para el aprendizaje de las ciencias. Mensaje Bioquímico, XXVII, 243-259.

Álvarez, H. (2005). Metodología para determinar atributos y métricas de calidad en sistemas hipermedia adaptativos educativos basados en estilos de aprendizaje. Educación, 29(1), 91-101.

Clifton, B. (2012). Advanced Web Metrics with Google Analytics (3a ed.) Canadá: John Wiley & Sons.

Cortez, A. (2015) Reducción de minusvalía de personas discapacitadas a causa de deficiencia auditiva mediante una interface hombre-máquina. RISI, 12(2)

Cutroni, J. (2010). Google Analytics (1a ed.). USA: O’Reilly Media.

De la Cruz R., García, F. y Alonso, L. (2003). Perfiles de usuario: en la senda de la personalización. Salamanca: Universidad de Salamanca.

Galán S. (s. f.). Filtrado Colaborativo y Sistemas de Recomendación Sergio Manuel Galán Nieto Inteligencia en Redes de Comunicaciones 5. Ingeniería de Telecomunicación. Madrid: Universidad

Calos III. Recuperado de http://www.it.uc3m.es/jvillena/irc/practicas/06-07/31.pdf

Fontalvo, H. (2007). Diseño de ambientes virtuales de enseñanza aprendizaje y sistemas hipermedia adaptativos basados en modelos de estilos de aprendizaje. Revista del Instituto de Estudios Superiores en Educación Universidad del Norte, 8.

Published

2017-08-29

How to Cite

Cortez Vásquez, A. P. . (2017). Hipermedia adaptativos Systems based learning environments adaptive hypermedia. Engineering Profiles, 12(12), 123–130. https://doi.org/10.31381/perfiles_ingenieria.v12i12.819

Issue

Section

Ingeniería Informática