Higher education in times of pandemic
DOI:
https://doi.org/10.31381/epdlj.v3i3.4314Keywords:
education, reality, hopeAbstract
Far from continuing to sow the seeds of doubt and fear, it is necessary to begin to see uncertainty as an ally in decision-making. We need to recover the progress made and take action on what are really significant problems for our country: health and education. To date, more than 174,000 young Peruvians have failed in their academic path to university life. Three million Peruvians who will be part of the 30% of their compatriots living in poverty. It is then that the message of youth, the voice of hope and encouragement, becomes imperative, but that this does not mean denying reality or leaving it to others to interpret our own reality.
References
González-Jaimes, N. L., Tejada-Alcántara, A. A., Espinosa-Méndez, C. M. y Ontiveros-Hernández, Z. O. (2020). Impacto psicológico en estudiantes universitarios mexicanos por confinamiento durante la pandemia por Covid-19. [Preprint]. https://preprints.scielo.org/ index.php/scielo/preprint/view/756/1024
Mendía, R. (2020, 15 de junio). ¿Cómo se adapta la educación especial a una pandemia? La Tercera. https://www.latercera.com/nacional/noticia/como-se-adapta-la-educacion-especial-a-una-pandemia/5YAJHGRMAFDORM4BC3JYCC2FS4/
Zeichner, K. M. (1993). Traditions of practice in U. S. Preservice Teacher Education Programs. Teaching and Teacher Education, 9(1), 1-13.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Nataly Briyit Huamán Córdova
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
La revista utiliza una licencia Creative Commons para mostrar a los lectores y usuarios cómo se pueden utilizar los contenidos publicados.
Los contenidos publicados en esta revista están bajo una licencia CC-BY 4.0. Esta licencia permite:
- Compartir, copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
- Adaptar, remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución. Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.